mandag den 9. september 2013




Kom med en smut ind i min verden …  Sarah Johannsen's alias. Libra Locc's

Uh uh - jeg vælger her at gøre lidt reklame for mig selv… Med links til min musik, samt meget andet . Så bær over med mig - og til jer der ikke gider høre på mig… bare scroll videre… ;)

- Jeg vil starte med at fortælle lidt om mig selv, idet jeg er sikker på halvdelen af jer, der har mig på jeres venneliste, ikke rigtig kender mig, og ikke aner hvad jeg render rundt og laver? Har jeg ret? Yesh, men jeg er altså kvindelig dansk rapper fra Århus af, smilets by.. Jeg startede med at skrive tekster i en alder af 16 år. Derefter har jeg arbejdet hårdt for at komme bare lidt frem i rap branchen. Jeg har været radiovært med mit eget radio program.. det gik som det nu gik hmm..  Men det var da oplevelsen værd.

For 3 år siden, gav jeg den en skalle med hensyn til at indspille sange. Jeg sparede op til mit eget studie udstyr (det startede jeg faktisk med da jeg var 19 år gammel, jeg er 29 år gammel nu ) og jeg har derfor kunne indspille hjemme i min egen stue. Det har været super, at være uafhængig af andre på det her punkt…  Og jeg har lært mig selv en masse..
 
social angst / M.M.  ... ( bare lige kort ) ...

I mine yngre dage led jeg en del af social angst (samt MEGET andet). men den overvandt jeg da heldigvis, så jeg kunne gøre det, jeg næsten altid havde drømt om.. at lave musik … Jeg startede med at skrive sangen ”De kalder mig”, med et beat jeg fik af den rapperen Chadi Alderbas (han er et geni til at lave beats). Fang ham på Facebook, hvis i vil købe beats, der er noget værd. Jeg indspillede den sammen med en veninde, ved navn Heidi. Hun kom på som back-up.. Jeg landede mit første interview ved en lokal radio.. og derfra var det jeg fik mit radio program om rap og hiphop. Jeg interviewede folk som Henrik Hass, D-on, kejser A, Michael Fynne m.f. Jeg bestemte mig for at satse på selv at lave musik, og det gik jeg i gang med endnu engang. Jeg skrev sangen ”Poptøser”, som har fået meget varierende kritik. Jeg ved der er nogle der IKKE er glad for den tekst, men hey, jeg siger jo bare hvad jeg mener J her er et link til sangen : lad mig høre hvad i syntes.


- Som tiden gik indspillede jeg en del sange og lagde dem ud på youtube. (Jeg har valgt at slette nogen af dem, fordi jeg valgte at indspille nogen af dem på ny). Mange af de sange jeg havde lagt ud var på engelsk, og naah, min accent var bare lidt for dansk. Der ligger stadig et par stykker derude, og her er et par links til jer der har lyst til at høre dem. Den første her skrev jeg til min Niece sofie, og hun får den i konfirmationsgave når den tid kommer.
 
 "I´'ll be here "
 
LINK :


 ”Taking the Stage”  
 
LINK :


Interview radio24syv / Lisbeth Zornig Andersen

Jeg begyndte at skrive og snakke med Lisbeth Zornig Andersen (tidl. Børnerådsformand, samt hovedperson i dokumentar programmet ”en barndom i helvede”, efter at have læst hendes bog "Vrede er mit mellemnavn"  / (Her er et link til jer der vil se med / dokumentaren :


 
Lisbeth sendte mig til KBH for at interviewe mig i hendes radio program ”Zornigs Zone”, på Radio24syv. Jeg drog af sted, og interviewet gik rigtig fint. Jeg tror ikke jeg vil fortælle så meget mere om det, jeg smider i stedet et link lige her:


Og til jer der kender mig, og har kendt mig? i kan nok forstå meget mere af hvorfor jeg er som jeg er, ved at lytte til det interview. Især jer der kender mig fra langt tilbage…

Jeg lavede efterfølgende sangen ”Smerten i mig” , som fik en del respons … Jeg sendte den til Lisbeth. Hun syntes den var god, rigtig god, og hun valgte at bruge den, til nogen hendes tænketanks møder og foredrag. Hvis i vil høre den, (den er barsk), så tjek det her link!.


Herefter kom Århus Stiftidende i kontakt med mig og jeg blev interviewet…


 



 

Jeg fortsatte kontakten med Lisbeth, og hun har hjulpet mig meget med at komme frem. Hun introducerede mig for hendes kampagne, ”Stemmer på kanten” og hun fik mig og sangerinden Yasmin, (Tidl. Grammy vinder, og kone af Asger fra Big Fat Snake) sat sammen, hvor jeg så skrev et vers til sangen, som Yasmin og Asger har ellers har skrevet og komponeret. Og hvad er der kommet ud af det? Det kan i selv høre ved at søge efter den på Itunes, søg efter Yasmin feat. Libra Locc, den hedder ”stemmer på kanten”. Tjek den ud.
 

Jeg blev igen sendt til KBH hvor Asger, Yasmin, Lisbeth og jeg, optog noget til sangen inden den blev helt færdig. Vi inviterede frivillige til at komme og lytte og klappe med, hvilket i også kan høre i slutningen af sangen..

Kort om : Hvad er stemmer på kanten?

Stemmer på kanten er en kampagne Lisbeth Zornig Andersen står for, for at få alle social udsatte til at bruge deres stemmeret. Det er sådan at det kun er 1/3 af social udsatte der stemmer og det vil vi gerne lave om på J Her er et link til jer der evt vil overveje at blive frivillig.

Link Stemmer på kanten : https://www.facebook.com/stemmerpaakanten?fref=ts

LIKE OG VÆR MED!



Men jeg tror jeg slutter af her ... Til jer der har lyst har jeg fået lavet en hjemmeside, hvor folk kan oprette sig gratis og være med i fælleskab omhandlede hiphop og rap i dk og så er der mulighed for at følge mig ...

www.libralocc.dk

Og på facebook :


 Og jeg kommet i samarbejde med AliveMusic.dk, her i Århus, tjek her :

 
Ja denne blog var for kort at fortælle lidt om hvem jeg er ... Jeg vil meget gerne at i kommenterer den, til jer der har lyst!

Vi ses derude ..  KH Sarah Johannsen Alias. Libra Locc.
 
Libra Locc - 2013 Youtube
 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar